Léonie de Dreu geeft al sinds 2010 yoga in Apeldoorn. Inmiddels zijn de lessen uitgegroeid tot een gebalanceerd aanbod van Ashtanga Vinyasa yoga en Yin yoga lessen. De lessen worden gegeven in de Cocoon Club aan de Deventerstraat 130P in Apeldoorn. Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen en de workshops die regelmatig worden georganiseerd, meld je dan hiernaast aan voor de nieuwsbrief. Wil je een keer meedoen? Klik dan hier om je aan te melden voor een proefles!

Wil je kennismaken met Ashtanga yoga? Doe dan mee met de Tristana workshop, waarin ik alle basistechnieken uitleg. Deelname is mogelijk inclusief starters aanbod. Kijk hier voor alle informatie!

Ashtanga Vinyasa Yoga of Yin Yoga

Léyoga is opgericht door Léonie de Dreu om mensen te inspireren met haar passie voor yoga. De vaste lessen die worden gegeven zijn de dynamische Ashtanga Vinyasa yoga en zachte yin yoga. Bij beide lessen ligt het accent op het naar binnen keren van de aandacht.

Ashtanga Vinyasa is een traditionele vorm van yoga. Bij Ashtanga Vinyasa Yoga vormt het ritme van de ademhaling het tempo voor een vaststaande serie houdingen. Om het lichaam sterk te houden in de beweging, maken we gebruik van kracht in de bekkenbodem en lage buikspieren (bandha’s). Wanneer je je concentreert op de bandha’s en de ademhaling, is er geen aandacht meer voor andere dingen in je hoofd en wordt het stil. Ashtanga Vinyasa yoga wordt daarom ook wel een meditatie in beweging genoemd.

Door het dynamische karakter van de practice, trekt Ashtanga Vinyasa yoga vooral actieve mensen aan. De les is inderdaad fysiek, maar voor iedereen geschikt. Het is aan mij om je te helpen op je eigen tempo, naar je eigen kunnen een weg te vinden in de practice.

De Yin yoga is een mooie tegenhanger voor de dynamische ashtanga yoga en bovendien een hele toegankelijke les. Door de houdingen lang aan te houden (3-5 minuten) hebben we de tijd om ons helemaal over te geven aan de houding en te verzachten. De diepe stretch die ontstaat werkt door op het bindweefsel en de diepere energiebanen (meridianen). In de stilte ontstaat fysieke en/of mentale weerstand. De uitdaging is om je hieraan te kunnen overgeven en te ontspannen in het ongemak. De ademhaling helpt je daarbij.

Stilte in de beweging, beweging in rust

Vanuit de stilte kun je gaan ontdekken wat er gebeurt in je lijf en in je hoofd. Vanuit de stilte kun je gaan verbinden, ademhaling en beweging, weerstand en overgave, lichaam en geest. Je oefent op de mat hoe je in de dynamiek focus kunt vinden en rust.

De Ashtanga Vinyasa yoga en yin yoga vullen elkaar hier perfect in aan. Weet je niet goed welke les je moet kiezen? Lees dan hier verder.

Leyoga - Lokah Samastah

We sluiten iedere les af met deze woorden. Wanneer je leert om in alle hectiek bij jezelf te blijven, je leert goed voor jezelf te zorgen en daardoor ook voor de mensen om je heen en verder.